Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

zondag 20 mei 2012

Dag 67 Larrasoana - Zariquiegui 27,79km (totaal 1724km)

Na een goede nachtrust zonder mijn wekker te zetten ben ik iets voor half 7 wakker geworden. Samen met Raffi op pad om 7u15 voorzien van onze regenkledij (in België is het nu blijkbaar beter dan hier). Toch vertrokken in korte broek, want de pijpen zijn al voorgoed opgeborgen. In Pamplona aangekomen hebben we de Kathedraal bezocht en bij de bakker een brood gekocht en een tasje koffie gedronken. Hier is alles zeer goed gemarkeerd in de stad, om de 5 meter een aanwijzing zowel op de grond als op de palen en alles in inox (zal veel euro's gekost hebben). Ook aan de veiligheid is gedacht, aan elke straat staat er een bord nog zoveel meter voor het oversteken. Voor de rest valt er vandaag niet veel te vertellen, bij regenweer zie je gewoon niet zoveel en dan telt elke stap. Stillaan naar onze eindbestemming een refuge voor 32 pelgrims verdeeld over 4 zalen. Na een regendag doet een douchke meer dan deugd!!! Alweer een wasmachine gebruikt met verschillende personen zodat alles weer fris is voor morgen.

3 opmerkingen:

  1. Dag Marcel
    Vandaag was het hier schittert weer. Bij U wat minder.Het telt al goed af aan de stappertjes te zien.Is dat niet in Pamplona dat ze de sieren los laten in de straat tussen de mensen met een bepaalde feestdag? Nog vele groetjes.Osma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Marcel

    Die borden omover te steken in Pamplona is waarschijnlijk bedoeld als er stieren loslopen! Ik heb de indruk, van hoe dichter bij het doel, hoe groter de refuges, en hoe meer lotgenoten je tegenkomt. Tot hiertoe heb ik praktisch elke dag je blog gelezen, maar dinsdag vertrek ik met een Pasar-groep naar Wales. Ik weet niet of ik op de diverse campings overal Wifi heb om je te volgen. En daar waar het beschikbaar is, is het peperduur. Ik zie nog wel. Ik wens je nog verder een goede tocht.
    Vriendelijke groetjes
    Michiel en Annic

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Marcel,
    wij zijn rond 17u30 thuisgekomen van het Hemelvaartkamp. Alles was dik in orde. Prima weer gehad. Alleen bij onze terugkeer, tussen Tellin en Waver, een verschrikkelijke storm moeten trotseren met serieuze hagelbollen. Iedereen ging op de autostrade langs de kant staan.
    Groeten, Benny & Liliane.

    BeantwoordenVerwijderen