Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

donderdag 31 mei 2012

Dag 78 Hornillos de Camino - Castrojeriz 19,70km (totaal 1983km)

Vanmorgen al vroeg gerommel zodat we eruit waren om 5u45. Voor zonsopgang eerst een broodje, potje yoghurt, banaan en tas chocomelk (voor de calcium) naar binnen gewerkt. Dan om 6u40 vertrokken voor het begin van de MESETA (is een hoogvlakte met eindeloze graanvelden en maar weinig schaduw). Eerst omhoog waar de vlakte stillaan verwijdde, hier is ook meer wind en zijn er verschillende windmolen parken. Prachtige panorama's zie je hier. Na 10km moetsen we de vallei in in Hontanas, waar we ons dagelijks kopje koffie nuttigden. Na de koffie moesten we terug omhoog om de ruïne van de kerk San Anton te passeren. Vanaf hier moesten we de baan volgen, wat zelden gebeurd (geen alternatieve weg) tot we na een kleine 2km om 11uur Castrojeriz binnenwandelden. Nog een eindje lopen tot aan ons verblijf, en daar even wachten omdat de deur pas om 12uur open ging. Eens binnen ging alles vlot, dus niet wachten voor een douchke en ons wasje. Deze konden we achter de kerk te drogen hangen.. Deze middag al gaan eten, het is 's avonds voor Raffi nogal laat en 's middags is het niet zo druk. Als voorgerecht Cubaanse rijst met tomatensaus, dan vis met frietjes en een groentenschotel, ik heb het geluk dat Raffi geen fruit of groenten eet, dus voor mij een dubbele portie ;o) en als dessert een frisko dit alles met een flesje wijn erbij. Hier in de refuge liggen verschillende Nederlanders, een ervan een zekere Frans is op 5 maart vertrokken en wil op 20 juni aankomen, dus die zal ik onderweg nog wel tegenkomen. Seffens gaan we nog naar de winkel, want hier is 's middags alles gesloten 'siesta'. Poblacion de Campos is mijn volgende halte.

1 opmerking:

  1. Marcel,
    je bent te bewonderen voor jouw prestatie en dan nog zonder ergens pijn te hebben.
    Ik had vandaag contact met Juliette en samen met jou ziet ze de eindstreep van 19 juni naderen.
    Allée, nog 19 dagen en je haalt het zeker.
    We volgen je verder mee. Bedankt voor de mooie foto's en je dagelijks verslag.
    Philippe en Martine

    BeantwoordenVerwijderen