Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

donderdag 3 mei 2012

Dag 50 Périgueux - St.Astier 20,53km (totaal 1277km)

Na een rustige nacht vertrokken om 8 uur. Als ontbijt was het een appel en banaan, daar we geen brood meer hadden. 4 km verderop was er een warme bakker, brood gekocht en een baguette gegeten. Wat gaat de tijd hier snel, ik kwam tot de constatatie dat ik vandaag aan DAG 50 zit, dus de helft van mijn vooropgestelde tijd. En met mijn afstand zit ik ook al over de helft, dus dat telt af. Vandaag veel langs de baan gestapt want Jean-Claude voelde zich niet kiplekker, keelpijn en moe. In een bushokje hebben we onze innerlijke mens gesterkt en dan weer verder. Hier alweer schitterend weer zodat ik voor de tweede dag op rij in korte broek heb gewandeld. Het binnenkomen van St.Astier was een mooie rotonde met fontein. Hier in Frankrijk zijn alle rotondes mooi beplant en goed verzorgd. Hier was het markt geweest en we hebben ons hier voorzien van fruit. Om half 2 aankomst in onze refuge, wasje en plasje gedaan. Het kon zelfs buiten drogen. Terwijl Jean-Claude een dutje deed ben ik het dorp ingegaan en heb voor ons 2 een stempel gaan halen in het gemeentehuis en dan nog naar de supermarkt voor enige toespijs. Voor morgen is ons bed al besproken bij mijn volleybalcompanen, waarvoor hartelijk dank. Zij moeten hier ook ettelijke kilometers voor rijden en voeren ons dan de volgende dag terug naar onze start. Morgen op naar Mussidan.

6 opmerkingen:

  1. Hey Marcel,
    Volgen hier ook nog dagelijks je blog.
    Knappe prestatie reeds zeg, alvast blij voor jou dat het weer wat beter is. Zal een pak aangenamer zijn om te stappen. Laat het maar zo blijven denken we hierbij.
    In de helft van de 100 dagen, en reeds over de helft van de afstand, dus begint het beetje bij beetje af te tellen.
    Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw de helft al ! dat gaat vooruit.. keep up the good work :-).. we zijn trots op je marcel !
    groetjes, Mirèse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. pasar regio mechelen4 mei 2012 om 10:54

    dag Marcel!
    Ook in Mechelen worden je avonturen gevolgd en nog wel door Pasar :) Echt fijn om al je belevenissen te lezen en ongelooflijk dat je al 50 dagen onderweg bent. En waar wij hier zo naar snakken, dat heb jij daar: zon en rondlopen in korte broek!
    Nog heel veel wandelplezier, we blijven je volgen!
    Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van een korte broek kunnen wij enkel dromen! Veel stap genot! Grtjs Hilda en Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Marcel
    Vandaag zou het hier ook een goede stapdag zijn.
    Ge kunt al beginnen af te tellen.Ge zijt al over de helft.
    Het doet wel deugd dat Uw vrienden er zijn;Zo gaat de tijd vlug voor bij.De blauwe bollekes minderen al goed.We zijn echt fier op U.Nog veel stap plezier en geniet er van.Osma
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gegroet peterke!

    Blij dat alles goed met je gaat, maar moet ik me zorgen maken om je drankgebruik haha :-)
    Hou ons maar goed op de hoogte van je avontuur, en de volgende keer kan het zijn dat ik zelfs mee afreis, heb nood aan ontspanning en een mooie omgeving...Daar blijkbaar niks anders van dat.

    Sterkte en tot snel, we miss you!!

    BeantwoordenVerwijderen