Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

zondag 13 mei 2012

Dag 60 Saint Sever - Labastide 21,19km (totaal 1543.5km)

Vannacht iedereen goed geslapen, Jean-Claude zelfs op een dubbele matras in de living en om half 7 uit de veren zodat we na de reorganisatie van de living na het ontbijt om half 8 konden vertrekken. Goed gepland kwamen we aan de kerk in Saint Sever op ons vertrekpunt. Ditmaal was het goed aangegeven om de stad uit te gaan. Een lichte bewolking was in het het begin maar al gauw brak de zon door. Wind was er niet, het was goed om te stappen. Onderweg mooie tuinen en langs de kant van de weg een variatie van bloemen. In Hagetmau aangekomen was de kerkdienst net gedaan en vermits het gemeentehuis en office du tourisme gesloten waren (zondag + middag) ben ik naar de pastoor geweest voor mijn stempel (is al een hele collectie). Ondertussen heb ik afscheid genomen van Jean-Claude, hij had wat last in de benen en bleef wat langer hier om te rusten. Aan de kerk mijn bokes opgegeten en het 'campingfront' gebeld. Ik zou nog een 5-tal kilometers doen, dan is de etappe van morgen zo lang niet (28,5km). Toen ik in Labastide aankwam, stond mijn taxi reeds te wachten. Thuisgekomen stond er al een Duveltje klaar. Een douchke deed weer deugd en mijn wasje werd gedaan. Dan was het knutselnamiddag, twee hoezen om over mijn drinkbussen te doen. Mijn gel-zolen aangepast en mijn wandelstok aangepast en afgewerkt. Dan nog wat eten met een fleske moederdagwijn erbij. De auto kwam ook aan de beurt, die zag er nogal uit, een heel regiment lijken tegen de voorgrill. Nog een beetje kletsen en dan alweer bedtijd.

2 opmerkingen:

  1. dag Marcel,
    Geniet nu maar enkele dagen van het gezelschap van Juliette.Nogmaals proficiat met jullie huwelijksverjaardag. Spijtig genoeg vernemen we dat Jean Claude beslist heeft om alleen verder te stappen.Wel jammer hé. Hopelijk komen jullie mekaar onderweg toch opnieuw tegen want jullie leken echt goed met elkaar op te schieten.
    En.... Hennie nog gezien ?
    Overmorgen ben je reeds 2 maanden onderweg en Spanje is in 't zicht, het echte klimwerk kan beginnen.
    Op naar Santiago !
    groetjes Frans en José

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag MARCEL, JULIETTE, MARCELLA
    ALLé goed weer dat is ook veel waard,Ik denk dat ge minder ballast hebt nu ge even een thuis basis hebt.En wat meer comfort nu de Pit er is.Het zal weer rap voorbij zijn want de dagen vliegen voorbij.Ik bewonder U echt dat U dagelijks zoveel kilometers doet,spijtig dat U maatje het wat moeilijk heeft.Nog veel stap plezier.Osma

    BeantwoordenVerwijderen