Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

dinsdag 29 mei 2012

Dag 76 San Juan de Ortega - Burgos 29,23km (totaal 1943km)

Gisterenavond was het in het restaurant nogal een wanordelijke bedoening, veel gegadigden dus lange wachttijden. Het was tortilla met ham, groenten en brood en een glaasje wijn. De afrekening duurde zowaar nog langer. 's Morgens om half 6 de wekker dus iedereen opruimen en inpakken met de zaklampjes. Als ontbijt hebben we broodjes met kaas en confituur gegeten. Nadien hebben we nagezien of we niks vergeten hebben en dan zijn we om half 7 vertrokken. De dorpjes lagen kort bijeen. Het was regelmatig bergop en bergaf en het was een slechte ondergrond om op te stappen, stenen met zand ertussen, gevaarlijk om de voeten om te slaan. Op 20km van ons einddoel zagen we Burgos al liggen. Het lag in een dal dus was het altijd zakken, met de dorpjes ertussen ging het toch vlug vooruit. We passeerden de vlieghaven waar niet veel beweging was. Stilaan kwamen we terug in de bewoonde wereld. Ook Burgos is een langgerekte stad. Om de kathedraal te bezoeken moest men betalen, wij konden er wel langs buiten rondlopen. Aangekomen aan de eerste alberge ging deze maar om 14uur open, dat was nog 1 uur wachten. Daarom zijn we naar de volgende Alberge Municipal gegaan. Dit was een zeer groot gebouw met 5 verdiepen hoog en ook hier weer een apart wandelschoenen lokaal. Hier moesten we ons eerst inschrijven en per 2 of 3 mochten we naar binnen. Alles is zeer ordelijk, mijn bednummer is 364, dat kan weeral tellen. Hier zijn hetkamers voor 8 personen. Als avondeten hebben we opnieuw een pelgrimmenu besteld in het restaurantje recht over de deur, het was weer lekker. Gisteren wou ik mijn tape nemen en mijn busje antimug was uitgelopen, met als gevolg verschillende verpakkingen doorweekt en goed voor de vuilbak. Ook heb ik het thuisfront verwittigd dat er een pakketje onderweg is met overtollige kleding en gerief dat niet meer nodig is. Thuis wordt het daarop wachten. Hopelijk komt het heelhuids toe...

2 opmerkingen:

  1. Hey Marcel,

    Dat gaan we niet nadoen! Je hebt blijkbaar de goede instelling daarvoor! vooruit en genieten onderweg van wat je ziet, eet, voelt, enz. Het komt dichterbij, je eindbestemming! ik wens je nog veel stapgenot!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. in '96 stond de kathedraal in de steigers Maar het bezoek was nog gratis! Tegenwoordig moet je voor alles betalen. Een schande dat een nederige Pelgrim moet betalen. Sterkte op de Meseta!!!! Hilda +Jan

    BeantwoordenVerwijderen