Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

vrijdag 25 mei 2012

Dag 72 Logrono - Ventosa 21km (totaal 1832.5km)

Na het dagelijks ritueel (wasje, plasje, een stuk stokbrood met Belgische confituur), alles in de rugzak gepropt en om 6u30 stonden we klaar voor vertrek. Logrono is een vrij grote stad, het duurde 3 kwartier voor we deze uit waren, maar je moet hier niet zoeken want alles is hier heel goed gemarkeerd. Een zeer rustige etappe vandaag met hier en daar iets omhoog en omlaag. In Navarrete ons bevoorraad van brood. Een 8-tal kilometer later op onze bestemming in Ventosa om 11u45 aangekomen, de rugzak in de rij gezet als nr 2 en 3. Niet veel later, als we gedaan met eten hadden stonden er al een hele hoop een stuk of 20. Om half 2 ging onze refuge open en dan direct een douchke genomen en ons wasje gedaan. Hij hangt buiten te drogen, prachtweer vandaag. Vanavond zelf gekookt..., eerst een minuutsoepeke wat Raffi ook lekker vond. Dan spaghetti met een tomaat, filet de saxe, een blikje tonijn in olie en tot slot gemalen kaas. Lekkere combinatie. En wat niet onbelangrijk is, mijn rugzak weegt hierdoor een kilootje minder. Nog even dit dorpje gaan bezoeken en morgen naar Ciruena. Ondertussen van het thuisfront gehoord dat mijn foto's ook op de blog geplaatst zijn, het was de moeite.

1 opmerking:

  1. Prachtige foto's Marcel we hebben genoten en vele mooie momenten herbeleefd! Hilda en Jan

    BeantwoordenVerwijderen