Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

zondag 6 mei 2012

Dag 53 Port-Ste.Foy - St.Ferme 30,23km (totaal 1365km)

Om half 7 opgestaan en koffie gezet, ontbeten en ingepakt zodat we om 8uur konden vertrekken. Het regende buiten, dus de hoesjes over de rugzakken getrokken en wegwezen. Ik kon terug want was mijn paraplu vergeten. In het dorpje nog even een baguette opgepakt. Het eerste gedeelte was langs de baan, zondag is het heel rustig dus geen probleem. In Les Lévès in het zonnetje foto's genomen van een mooi gerestaureerd kerkje. Onze boterhammen opgegeten onder een mahonieboom in Pellegrue. Als afsluiter van onze etappe een heel vettig stuk met een afdaling om "u" tegen te zeggen en losse stenen. In St.Ferme was de refuge goed aangegeven en daar werden we vriendelijk ontvangen door John en Anna een Canadees koppel. We kregen ook een pintje bij aankomst en konden gebruik maken van de wasmachine en droogzwierder. Ons wasje hangt buiten te drogen. Als avondeten kregen we eerst spaghetty met tomatensaus en veel groenten, daarna een saladeschotel (dat is hier blijkbaar de gewoonte) en dan nog bruine pudding. Morgenvroeg is er een ontbijt inbegrepen. Mijn volleybalvrienden zijn goed thuis gekomen, en nog eens bedankt zowel van mij en Jean-Claude voor de ontvangst. Het was een prettig weerzien.
Op het schoolfeest van Lucca was het heel tof, en zij heeft zelfs een act gedaan helemaal alleen op het podium. Het is zelfs gefilmd zodat het in Frankrijk ook door peter ook kan bekeken worden. Morgen op naar La Reole.

2 opmerkingen:

  1. Dag Marcel
    Je bent dus qua kilometers en qua dagen over halfweg! Gelukwensen en doe zo verder. Hopelijk krijg je volgende dagen terug wat beter weer. Hier in het Belgiekske snakken we ook naar wat beters. Sinds Pasen was het hier niet vet.
    Groetjes
    Michiel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dag Marcel
    Alledagen maar stappen,Ge kunt al beginnen af te tellen.Naar Spanje toe. En dat zonder rustdag.Ge komt nu weer langs een groot bos.En nog geen wilde honden tegen gekomen,ik ben kontent dat ge met twee zijt.een babbetje onderweg dat gaat beter en leid wat af.Ik hoop dat ge beter weer krijgt.Hier is het koud en nat.Groetjes;Osma

    BeantwoordenVerwijderen