Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

woensdag 2 mei 2012

Dag 49 Sorges - Périgueux 23,16km (totaal 1256km)

Na een luidruchtige nacht met 5 snurkers (amai die konden er wat van)om half 6 uit bed. Alles opgeruimd en dan een ontbijt met veel lawaai,dat is wel even wennen het was de eerste keer met zoveel op een kamer, maar dat is blijkbaar ook de camino. Ik ben samen met Jean-Claude vertrokken onder een stralende zon. Onderweg een smsje gekregen van Sven dat het in België regent. Hier lekker droog en warm!!!  Na 2 dagen zonder regen is het goed te doen om in het bos te stappen. Veel rustplaatsen kom je wel niet tegen, en als je er eentje tegenkomt dan maak je daar gebruik van om je bokes op te eten. In Cornille foto's genomen van alweer een speciaal kerkje. Om half 2 aangekomen in onze refuge, en na ons dagelijkse routine (wasje en plasje) de stad ingetrokken naar de kathedraal waar we ook onze stempel kregen. Bij het buitenkomen van de kathedraal hoorden we Hennie roepen.
Daar zaten op een terrasje mijn volleybalvrienden van m'n eerste stapdag, met hun vrouwen mij op te wachten. Een leuk tussendoortje. Zij verblijven hier in de buurt tot zaterdag. Daar mijn refuge voor vanavond reeds gereserveerd was, ga ik waarschijnlijk morgen mee voor logies. Wat voor mij nog een groot vraagteken is, is dat niemand zich hierover versproken heeft. Want dat was blijkbaar al van in het begin gepland. Toch leuk zo eens bezoek te krijgen. Juliette heeft hiervan geprofiteerd om nog enkele spulletjes mee te geven waaronder mijn droge en waterdichte bottinnen.
Vanavond ga ik met Jean-Claude en Hennie hier nog iets eten. Hennie gaat morgen een eindje verder met de trein en blijft dan enkele dagen bij vrienden logeren. Morgen verder naar St.Astier.

6 opmerkingen:

  1. verrassingen zijn altijd plezierig! ik ben blij voor je dat het droog is. Hier valt het er weer goed uit. Maar gisteren een zomerdagje gehad.
    Chapeau Marcel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Marcel.
    De nacht was niet zo plezant met dat snurken.Den boom zal wel door gezaagd zijn.Ge hebt geluk met het goed weer ginder.Hier is het rot weer en ze voorspellen deze week niet veel beter.Plezant met uw vrienden ginder.dan gaat den tijd vlug voorbij.Dat was een verassing?Nog vele groetjes; Osma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Papa, geniet van de companie, spijtig dat ik er niet bij kon zijn. S

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo een verrassing doet deugd hé! Eindelijk mooi stap weer. Grtjs Hilda en Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De groeten aan de ploeg ! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Marcel , nog een fijne dag hé .
    groetjes van Bert en Marie - Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen