Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

maandag 21 mei 2012

Dag 68 Zariquiegui - Cirauqui 21,45km (totaal 1745km)

Om 5u45 uit de veren, om om 6uur van ons ontbijt te genieten. Het was er niet echt op voorzien, enkele stukken stokbrood met confituur da's hier in Spanje blijkbaar de gewoonte. Met Raffi ben ik dan vertrokken om 7uur met de regenjas aan, te weinig voor de paraplu. De meeste wegen zijn hier met keien en stenen aangelegd, doordat het regent wordt dit een vettige boel die aan onze bottinnen blijft plakken. Wel prachtige uitzichten. In een bakkerswinkel brood gekocht en een tas koffie gedronken. Op de Alto del Perdon 770 meter hoogte was er veel wind. Er staan hier ook veel windmolens en die waren heel actief. In de kathedraal van Puente la Reine was er een dienst bezig, alles was zeer mooi verlicht dus in alle stilte enkele foto's genomen. Ook hier lag er weer een gastenboek, dus heb ik mijn krabbeltje erin gezet. Dan nog een 8-tal kilometers flink omhoog zodat we om half 1 op onze bestemming waren. Daar aan de kerk hebben we eerst onze bokes naar binnengespeeld en om 13u15 mochten we al binnen in onze alberge. Ook deze slaapgelegenheid is weer dik in orde. Van de andere collega's niets meer gezien. Waarschijnlijk gaat Raffi meestappen tot in Burgos en dan een dagje rust inlassen. Zijn engels is heel goed verstaanbaar en duidelijk. Vanavond zaten we aan een internationale tafel,2 Australiërs, 2 Fransen, 2 Noren, 1 Israeli en 1 Belg (ik dus) Als menu was lekker: groentesoep , spaghetty , Pudding en een glaasje wijn.

2 opmerkingen:

  1. er komen er nog veel na jou Marcel kwame er gisteren op onze terugtocht 11 tegen maar jou inhalen is onmogelijk. Jij bent niet te stoppen!Hilda Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marcel,

    Vanuit Virton wensen de staanblijvers van het hemelvaart- en sinksenkamp je nogmaals een hart onder de riem te steken.Het feit dat je steeds minder en minder alleen moet wandelen maakt je tocht er niet minder indrukwekkend op!!De groeten ook aan je gezellen en nog wat goed weer gewenst,dat is toch ook aangenamer om te stappen.Hier vooral 's nachts veel regen maar overdag best doenbaar. We zitten veel buiten in't zonneke,dus....Na de middag trekken we erop uit naar Florenville.Wanneer we daar een wandelingetje maken zal je weeral in ons gedacht verschijnen.Met dat verschil dat jij wel elke dag een wandeling maakt.Knap werk makker!!Tot later.
    Grtz.Hilda,Fons,Sonja,Paul,Linda,Georges,Maria,Jos,Nicole en Honore

    BeantwoordenVerwijderen