Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

donderdag 24 mei 2012

Dag 71 Torres del Rio - Logrono 21,68km (totaal 1811.5km)

Vandaag wakker voor de wekker (half 6), er was al iemand aan het rommelen en dan is iedereen wakker. Om 6u15 op weg, wel nog een beetje fris, maar toch in korte broek en 't shirt. Het was een mooie zonsopgang. Na 10km stijgen en dalen kwamen we in Viana een mooi dorp waar we ons dagelijks brood gekocht hebben. Onderweg op verschillende plaatsen zijn ze de wijngaarden aan het besproeien, ik weet niet met wat maar toch de zakdoek voor de mond want het was nogal een mistig goedje.
Verder op onze weg kwamen we dan aan het STEMPELMADAMMEKE van in "Man bijt hond", dus wij ook ons stempeltje gekregen en natuurlijk een fotootje voor de archieven hé.
Het landschap verandert hier regelmatig, maar de grote hoogten van de Pyreneeën zijn er niet meer bij. Even later zijn we via industriegebieden Logrono binnen gewandeld. Het was 12 uur, eerst onze rugzakken in de rij gezet aan de refuge (we waren nr 3 en 4) en dan ons bokes naar binnengespeeld. Na ons eten hebben we een andere slaapplaats gezocht want de buurt was daar nogal onfris. Nu hebben we er een met ruime plaatsen en aan de andere kant van de stad. Hier is de omgeving ook rustiger. Hier droogt de was overal aan draden die met en katrolletje werken, dus moeten ze hun linnen via een raam buiten hangen. Het was vandaag drukkend warm en nog steeds een blauwe hemel om 19u30 en zalig. Ons avondeten was een dikke groentesoep met patatjes, een gekookt varkensbeen met frietjes en als dessert een ijsje en een glaasje wijn. Morgen op naar Ventosa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten