Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

zondag 27 mei 2012

Dag 74 Ceruena - Villamayor del Rio 24,5km (totaal 1884km)

De 1ste nacht dat ik niet veel geslapen heb, er was hier een oudere vrouw uit Zeeland en die kon er wat van, mijn oordopjes konden hier zelfs niet bij helpen. Dus zeer vroeg opgestaan zodat we om 6uur al konden ontbijten, toast met zelfgemaakte confituur van aardbeien, pruimen en appelsien, wel lekker. Om half 7 de baan op, mooi ochtendgloren met zonnestralen. In Santo Domingo de la Calzada weer andere tekens op de grond om ons pad te vervolgen.
In de kathedraal waar de legende van de levende kip en haan te zien was konden we nog niet binnen, we waren daar om 8u15 en de kerk was nog gesloten. Verderop hebben we een kapel gevonden waar wel een kip en haan beeldje stond daar hebben we dan een foto genomen. Onder een kriekenboom hebben we onze bokes opgegeten, er hangen er al aan, maar jammer genoeg nog groen en klein. Nog een beetje vroeg zeker. In dit deel van Spanje zie je enorme landerijen. Onderweg een groot infobord met de nog af te leggen weg, het kort wel af. Ik voel me nog steeds op en top oké. Er kwam ons een auto tegemoet, ik weet niet waarom maar van die man kreeg elke pelgrim een flesje fris water en het was nog lekker ook. Onderweg van Hennie nog een smsje gekregen, zij zit zo'n 8 km achter ons. In Villoria de Rioja wat onze eigenlijke bestemming was, was de alberge reeds volzet. Dus wij nog 4km verder naar Villamayor del Rio, in deze refuge was nog veel plaats. Hier hadden we ook een stenen wasbord uit oma's tijd ter beschikking. Door deze verandering heb ik mijn programma licht aangepast zodat ik overmorgen in Burgos ben.

2 opmerkingen:

  1. Marcel dagelijks volg ik je blog en ik kan er niet genoeg van krijgen....
    vanaf nu ben je wel speedy marcel geworden denk ik je vooropgestelde planning klopt niet meer blijkbaar maar ja als het goed gaat waarom je tempo dan aanpassen . geniet van je geweldige reis waarbij je alle details nu beter ziet dan wanneer je hetzelfde zou doen met de wagen .
    ARIBA ARIBA ARIBA SPEEDY MARCELLO

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja zeg Marcel, dat was nogal wat hé, die legende van de kip en de haan. In ieder geval heeft de dochter van de herbergier haar verdiende loon gekregen, de valse tik.
    Groeten, Benny & Liliane.

    BeantwoordenVerwijderen