Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

woensdag 30 mei 2012

Dag 77 Burgos - Hornillos del Camino 20,35km (totaal 1963km)

Het ochtendritueel zoals altijd, alleen we mochten nog niet vertrekken omdat de deur nog op slot was. Deze ging pas open om 7u15. Dan hebben we nog maar een extra boke gegeten.
In de gang en op straat was het een lange file met natuurlijk allemaal vertrekkende pelgrims. Ja, dat is zo als iedereen gelijk naar buiten wil en met die rugzakken is dat niet evident.
Eens vertrokken nog een laatste keer voorbij de kathedraal en zo de stad uit. Vandaag geen bekenden meer gezien, alleen een Australiër, Martin genaamd waar we onderweg regelmatig een klappeke mee doen. Het was nu een kortere etappe zodat we nog geen brood moesten hebben maar wel fruit, appelen en bananen (die heb ik al veel gegeten en dat smaakt altijd fris). Ook hebben we ditmaal veel heuvels onder de voeten gekregen. Ook overwegend een landschap met grote velden. Om 11uur waren we al ter plaatse in Hornillos del Camino, maar onze refuge ging pas open om 13uur, dus gedurende die tijdspanne van de ene schaduwplek naar de andere geslenterd, want het was puffend warm. Hier hebben we ook onze voorraad van brood en tomaat ingeslagen zodat we er morgen weer tegenkunnen. Onze tafel voor vanavond is ook al gereserveerd voor de dagelijkse pelgrimsmenu. En zo belanden we morgen in Castrojeriz.

2 opmerkingen:

  1. Castogeriz, doe de groeten aan O.l.V van den Appelboom H+J

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag marcel
    De dagen vliegen nog al voorbij,als ik s avonds op de blog zie denk ik wel dat ge goed op schema zit,Op de webcam te zien zijn daar weinig bomen, en het is dan in volle zon te stappen, ook wel lastig.Nog veel stap plezier.Osma

    BeantwoordenVerwijderen