Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

vrijdag 4 mei 2012

Dag 51 St.Astier - Saint Gery 30km (totaal 1307km)

Na een stille nacht in het klooster ben ik vanmorgen om 7u45 vertrokken met Jean-Claude. Hier heel mooie vergezichten maar met af en toe een stevige klim. Alles is goed verlopen tijdens onze dagtocht. Een prachtige natuur, mijn kodakske heeft nogal werk gehad. Om 14 uur waren we in Mussidan en hebben taxi Freddy verwittigd dat we nog 5 km verder gingen naar Saint Gery. Daar werden we opgewacht door onze taxi met de kompanen van de volleybal, een kwartiertje later is het beginnen regenen. Dus hadden we weer veel geluk. Het was een klein uurtje rijden naar onze verblijfplaats en ook die was heel mooi gelegen en heel knap, met zwembad en alles erop en eraan. Hier heeft het daarstraks fel geregend en gehageld. Als avondeten stond er een barbeque op het menu met eerst 2 verschillende soepen, asperge en tomaten en we moesten van beide eten. Ik heb hier een kamer samen met Jean-Claude, wel tof van mijn medespelers dat hij hier ook mocht overnachten. Het wordt hier al gezegd dat dit een perfecte lokatie is voor volgend jaar dan bestaat ons volleybalclubke 30 jaar. Wij zitten hier in een grote woning met 5 kamers,maar hier is ook een Bed en Breakfest aan. Thuis hebben Juliette en Greet vandaag naar Turnhout geweest om alles al vast te leggen voor het 1 novemberkamp met Pasar. Tijdens het telefoontje was hier heel veel lawaai op de achtergrond. Aan iedereen bedankt voor de reacties op mijn Blog, dat doet deugd dat jullie mij niet vergeten ook al ben ik al meer dan anderhalve maand van huis. Groetjes

1 opmerking:

  1. Hallo Marcel,
    ik zie dat ge in mijn favoriete streek zit: Bordeaux (mmm lekker...)
    Groeten, Benny & Liliane.

    BeantwoordenVerwijderen