Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

woensdag 9 mei 2012

Dag 56 Bazas - Le Billon 28km (totaal 1442km)

Vandaag een schitterende morgen, eerst als ontbijt een halve baguette met "Josè"confituur, dan afwasje gedaan . Alles op de rug en weg ermee. Eerst langs de bakker. De eerste stappen op het gemakske langs de baan en dan het bossen in. Hier is het heel stilletjes alleen het fluiten van de vogels. We zitten in de Landes nu voor enkele dagen en hebben al een en ander van dieren gezien een dode uil. We lopen een groot deel langs een oude spoorwegbedding met langs 2 kanten beken, hier troffen we een dode ree aan en ook 2 dode slangen. In een van de beken hebben we ook een slang van 1,5m gezien en die leefde nog. In Captieux hebben we onze innerlijke mens gesterkt met een verse tas koffie als toetje. Aangekomen in Le Billon om 15uur nergens een aanwijzing van onze gite te vinden. We zagen een oud vrouwtje Yvette, van rond de 80 en zij bleek de uitbaatster van onze gite te zijn. Het is hier heel stil en rustig, in de verte staan al enkele uren verschillende reeën te grazen. Ons wasje hangt nog buiten te drogen vandaag een echte zomerse dag gehad. Op het menu vanavond:vis Merlu Blanc aux legumes du soleil. Onderweg stond er een standje met paëlla in zakjes, die gewoon met kokend water te bereiden was dat hebben we dan nog bij onze vis gedaan, lekker. Nu staan hier redelijk dicht nog enkele reeën. Morgen op naar Roquefort

Geen opmerkingen:

Een reactie posten