Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

maandag 7 mei 2012

Dag 54 La Ferme - La Réole 19,95km (totaal 1384.5km)

Vanmorgen na een lekker ontbijt met getoaste baguette en confiture vertrokken om 8uur. Schitterend weer dus de broekspijpen eraf en de fleece op de rugzak. Door het Canadese koppel nog foto's genomen van ons voor hun archief, kwestie van een gezicht op een naam te kunnen plakken. Langs de bakker voor brood. Vandaag van de ene wijngaard naar de andere, en ook verschillende pruimenplantages gezien (pech nog niet rijp). Bij de binnenkomst van La Réole om 12uur was het VVV kantoor niet open, hier is het een brugdag voor morgen 8 mei feest van de bevrijding en dan is alles gesloten. Ons bokes opgegeten op een terrasje aan het stadhuis met een lekkere tas koffie. Hier hebben we onze stempel en een stadsplannetje gekregen. In onze refuge alweer een vriendelijk onthaal met een drankje recht uit de koelkast. Jean-Claude heeft een babbeltje gadaan met de uitbaters, daarna nog even inkopen doen voor morgen. Ondertussen heeft Jean-Claude al onze slaapplaatsen reeds vastgelegd tot en met 11 mei. Bedankt hiervoor. Op het thuisfront hebben ze de eerste foto's van de volleybalploeg reeds gezien.Prachtig!!!!  Morgen op naar Bazas

3 opmerkingen:

  1. Marcel,

    Hoe gaat het met de man van staal? Alee, ik bedoel dat ge minstens toch stalen voeten moet hebben want we horen je op geen enkele moment klagen over die toch niet onbelangrijke onderkanten van jou.Niet dat we erop zitten te wachten hé,maar hoe je dit hier aan het klaarspelen bent is gewoonweg GEWELDIG.En met Spanje in zicht kan het aftellen echt beginnen.
    Dat je hier massaal gevolgd wordt Marcel,(figuurlijk dan)dat wist je ook al wel hé?Zeer interessant voor de thuisblijvers is die blog van jou met dank aan zij die ervoor zorgen dat we dagelijks op de hoogte gehouden worden!!
    Marcel,geniet verder van je geweldige inspanning en tot later vanwege de knaus-sport pasarrekes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Marcel
    Het is juist wat de pasarrekes zeggen we bewonderen Je echt;Morgen wens ik Je proficiat met Jullie 37 jaar huwelijk xxx.Weet Je nog het was snik heet 8Mei die dag.En de fanfare speelde zo mooi.Het was een heel gezellig feest en ik had er een fantastise schoonzoon bij.Proficiat.Osma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marcel. Sorry; Het was 36 jaar huwelijk ,ik moest het nog gaan opzoeken ,zolang is het al geleden.Nog veel zonnige wensen, en nog veel stap plezier.Osma

    BeantwoordenVerwijderen