Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

donderdag 17 mei 2012

Dag 64 Ostabat - St.-Jean-Pied-De-Port 21,55km (totaal 1639km)

Om 6u40 opgestaan, bokes gemaakt en ontbeten. Weggebracht door Juliette en Marcella voor de laatste etappe in Frankrijk. Om 8u15 vertrokken in Ostabat na een emotioneel afscheid van ons Pit en Marcella voor meer dan een maand. Zeer zwoele dag met temperaturen van 25°, met regelmatig stevige windvlagen. Steeds bergop en bergaf met volle belading, da's terug even wennen. Heel kalm op de baan (feestdag) dus veel langs de weg gelopen. Alweer veel dagtoeristenstappers met kleine rugzakjes en sportsloefen aan, die nemen ook de refuges in gebruik, waardoor het moeilijk wordt om slaapplaats te vinden.
In St.Jean-le-Vieux stond er een bordje nog 35min tot op mijn eindbestemming. Onderweg de dame met het fietskarretje Hennie ook terug tegengekomen. Mijn gite is ok, we liggen wel met verschillende op een kamer.  Met Hennie ben ik het stadje gaan verkennen en enkele mooie foto's genomen van de ingangspoort van St.-Jean-Pied-De-Port.
Even verder op een terrasje zaten ook al onze andere collega's. Hier heb ik genoten van mijn eerste ijsje een Magnum, hmmmm lekker. Ik heb hier mijn avondeten besteld dan moet ik straks voor niks meer buiten, de deur gaat hier om 22uur dicht. Morgen trek ik Spanje binnen voor nog een goede 700km.

3 opmerkingen:

  1. amai Marcel, da's meer dan twee derde dat je gedaan hebt. Nog 700km. Ik wens je hierbij nog veel stapplezier.chapeau al voor degene die je al in je benen hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Chapeau Marcel ik zie dat alles onder controle is geniet verder van je tocht zoals je ondertussen al 64 dagen, hebt gedaan grts Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Marcel
    Nu moet ge overschakelen in het spaans, zal ook een aanpassing zijn. En dan berg op en af met al die ballast is ook niet van de poes?Maar we zien wel wat ge al hebt meegemaakt zal dat ook wel gaan.Nog veel stap plezier.Osma

    BeantwoordenVerwijderen