Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

zondag 29 april 2012

Dag 46 Clos de Gigondos - Lavignac 20,58km (totaal 1173km)

Vanmorgen vertrokken na een heerlijke nachtrust zonder kerkklokken,echt stil.Om 9uur zijn mijn gastheren enkele honderden meters met me meegelopen om me terug op de goede weg te zetten ,iets korter,daar ik gisteren van mijn pad moest afwijken voor de gite.Waarvoor dank. Eerst een stevige klim en zeer mooie landschappen ,als het droog is kan je echt genieten van de omgeving die hier heel ver te zien is.In Aixe-sur-Vienne loopt de rivier Vienne en die is hier wel breder dan normaal met de regen van de laatste dagen. Ik ben in de kerk aldaar binnengegaan en de pastoor kwam daar iedereen een hand geven en deed een babbeltje,hijzelf heeft de tocht ook al gedaan en vind het iets heel speciaal dat je nooit vergeet. Verder heb ik ook een heel eind langs een bijrivier van de Vienne gelopen die hier heel onstuimig is ,de graskanten worden gewoon overspoeld. Deze middag heb ik in een hooischuur mijn bokes opgegeten,en gelukkig dat ik binnen zat,want er volgde een serieuze regenbui,10 minuutjes later kon ik alweer verder. Even verderop zag ik aan de uitrusting dat ik alweer bij Jean-Caude terecht kwam ,en die had zoals het op de camino past reeds voor 2 geboekt in de refuge voor pelgrims,wel tof .De sleutel moesten we gaan afhalen bij Liesbeth vlak naast de refuge.Hier was nu ook Hennie aangekomen.Ze komt helemaal vanuit het noorden van Nederland,zij heeft wel een karretje bij voor haar bagage.Een toffe madame en zij gaat ook tot in Compostella.Heb vandaag een hele dag droog gelopen,da's wel een verademing. Morgen alweer een nieuwe dag tot in La Coquille.

2 opmerkingen:

  1. Marcel,
    we zijn blij dat het vandaag weinig regende.
    De tocht is al lang en zwaar genoeg.
    Hou er de moed maar verder in, wij zijn bij jou in gedachten. Dat is natuurlijk zo lastig niet.
    Groetjes uit Moorsele.
    Philippe en Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marcel,stapte vandaag met onze Maarten naar Scherpenheuvel dachten speciaal aan jou! Doe morgen de groeten aan de Nonnetjes in La Coquille en let op de heiligen beelden in de gang als je 's nachts moet plassen! Grtjs Jan

    BeantwoordenVerwijderen