Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

woensdag 25 april 2012

Dag 42 La Souterraine - Benevent l'Abbaye 23,79km (totaal 1070km)

Vandaag geen wekker gezet,om 7 uur opgestaan opgeruimd zodat we om 8 uur konden ontbijten .Dit was zeer uitgebreid met fruitsap -cornflackes -stokbrood -yoghurt -kofiekoek met reepjes chocolade en koffie of thee. Vertrokken om 9 uur samen met Koen en Jean-Claude,eerst naar de behulpzame apotheker voor gelkussentjes voor in beide bottinen(anders loop ik scheef). Het was een grijze hemel,maar is lang droog gebleven,mooie natuur en af en toe een bruisend riviertje.We hebben vandaag ook een beverrat gezien volgens Koen groter dan een rat maar met een rattenstaart. In het dorpje Chamborand kwam toeval of niet een camionette als bakker voorbij,een brood gekocht en even verder in een bushokje opgegeten waar het begon te druppelen. Om 3 uur aangekomen in Benevent l'Abbaye dat verbroederd is met AALTER ,onze stempel gehad en heel goed ontvangen in onze gite.Onze alledaagse gewoonte douche ,wasje zodat het kan drogen.Dan naar de carrefour voor onze inkopen. Vanavond Paella met tomaten op de menu. Vandaag al veel minder last gehad van mijn achillespees,wat zo'n gelkussentje toch doet hè Onze gite ligt al vast voor morgen met avondeten en ontbijt

1 opmerking:

  1. Marcel,
    De vrijdag koffie uit een porseleinen taske zeker?? Nu begin je wel serieus te zakken op de landkaart zelle!!Goed bezig man en de regen zal wel eens stoppen zeker?

    Grtz, ook aan je compagnons en nog veel moed en plezier op jullie tocht verder

    Nicole,Honoré

    BeantwoordenVerwijderen