Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

zaterdag 7 april 2012

Dag 24 Tissey - Augy 39,92km

Heerlijke nachtrust gehad ,na nog een glaasje Chablis. Vanmorgen vroeg uit de veren en na een heel goed ontbijt afscheid genomen van Colette en Regis ,vriendelijk boerenkoppel.Colette had vanmorgen voor mij nog 2 eitjes hardgekookt voor onderweg,wat gesmaakt heeft. Ze hebben me zelfs het adres en telefoonnummer gegeven van familie voor morgenavond (Sandra zal wel bellen) Vandaag een plezante etappe ,en(veel) langer dan verwacht.Heel de dag droog geweest maar wel bewolkt. Doordat er in Collan en Venoy geen slaapplaats te vinden was ben ik maar verder gestapt naar Auxerre .Daar aangekomen en mij aangemeld op het VVVkantoor ,kreeg ik mijn stempel en hebben ze alles geprobeerd om daar een slaapplaats te vinden maar nergens nog een plaatsje voor een pelgrim.Dat is zo als het een lang weekend is (Pasen) Dus ik weer maar verder langs de rivier de l'Yonne ,na enkele kilometers in Augy heb ik dan een afdakje gevonden waar ik me seffens te slapen leg,hier heb ik zelfs mijn tentje niet nodig. Voor morgen aan iedereen die dit leest een ZALIGE PASEN en nee nog geen paashaas gezien.

2 opmerkingen:

  1. Dag Marcel
    Amaai vandaag veel kilometers gedaan.Ik denk wel dat ge royaal op schema zit.Die mensen waren wel heel sociaal en dat doet deugd.Ik wens U ook een zalige Pasen.We zullen U missen op het familie feest.Grts Osma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vrolijk paasfeest !
    Mirèse, Laicha & frank

    BeantwoordenVerwijderen