Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

woensdag 11 april 2012

Dag 28 Vezelay - Le Chemin 31,13km

Vanmorgen nadat Hilda ons teruggevoerd heeft naar Vezelay,terug de wandelbotinnen aangetrokken voor een hele mooie dagtocht,vanaf de Basiliek aldaar ,deze kan je tot 14km verder zien ,doordat ze op een berg staat. Vandaag voor de eerste keer af en toe onze paraplu nodig gehad.Maar ondanks dat toch weeral buiten kunnen picknicken aan tafels. Een heel plezante route, de echte pelgrimsroute die zal ik voor de rest in Frankrijk volgen tot in Saint-Jean-Pied-de-Port.Deze is zeer goed bewegwijzerd ,da's ook al iets.En ik heb nog grooote portie goesting. Deze namiddag een echte aprilse gril gehad, plensregen en hagel .De bui heeft maar 5 min geduurd en daarbij konden we schuilen in een stal (dus altijd een oplossing nabij) Medewandelaar Jan heeft mij hier heel goed gegidsd en de streek een beetje leren kennen. We zijn langs de burgervader van Magny Lormes gegaan ,door Jan goed gekend en die is dan mee naar het gemeentehuis geweest voor mijne stempel.Hij was al verwittigd dat ik eraan kwam.Hij gaat proberen dat ik voor vrijdagavond terecht kan bij een kennis . Terug aangekomen bij Hilda na mijn dagelijks ritueel wasje en plasje genoten van een Belgische LACHOUFFE en dan met onze voetjes onder tafel voor alweer een heerlijke maaltijd .Ik word hier nogal verwend zene ,bedankt hiervoor

2 opmerkingen:

  1. Hallo Marcel! de tijd vliegt, jij bent al bijna een maand op stap! toi toi toi hiervoor, en nog veel stapgenot gewenst. Bedankt voor de plensbui naar hier te sturen, die is hier een tweetal uur geleden ook langs geweest, met véél regen en hagel! Hopelijk komt er vlug zon ook via frankrijk! af een toe een zonnedans kan wel helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag marcel;
    Weer goed wat kilometers gedaan en dan nog in de regen.Is dat heuvelachtig ginder want daar hoor ik niets van, ik denk het wel.Met uwe maat op stap is ook wel plezant. ik wens u nog veel stap genot.En tot kijk.Osma

    BeantwoordenVerwijderen