Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

donderdag 26 april 2012

Dag 43 Benevent l'Abbaye - Les Billanges 28,5km (totaal 1098km)

Om 7 uur opgestaan en samen ontbeten, zodat we om 8u15 vertrokken zijn in een dikke miezerregen. Vandaag niet veel van de omgeving gezien doordat we echt moesten kijken waar we onze voeten zetten, de veldwegels waren riviertjes met een bermpje ertussen dat was ons pad. De velden stonden allemaal blank. Af en toe konden we in een bos lopen maar daar was het soms wel redelijk steil. Geen problemen met mijn achillespees gehad, al een geluk. Het heeft vandaag al de hele dag geregend. Onderweg hebben we een Nederlander Gerrit tegengekomen die tot Saint-Jean-Pied-de- Port gaat, maar die had al ergens anders logies vastgelegd. De eigenares van onze gite is een echte hippie-kunstenares, heel primitief ingericht. Er hangen hier veel schilderijtjes in felle kleuren op en de kastjes heeft ze zelf gemaakt. Als avondeten had ze voor ons een spaghetti-schotel en een groenteschotel klaargemaakt. Een glaasje wijn smaakte erbij. Hier verblijft nu ook een Fransman Jacques die ook tot Compostela stapt. Jean-Claude de ik eerder heb tegen gekomen, is van Avignon. Groetjes en tot morgen.

4 opmerkingen:

  1. Dag Marcel
    Hier is het al niet veel beter, koud nat wind .Morgen word het warmer hopelijk droog.Niet plezant voor te stappen ,ik ben kontent dat ge niet alleen zijt.En ne babbel onder weg leid wat af.Ik heb de fotos gezien
    heel mooi, en ge ziet er heel goed uit na al die kilo meters. Osma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. marcel ge hebt echt pech met het weer nu het mag gaan beteren maar ge zijt echt ne kei in dat avontuur maar het zal wel leuker zijn met wat companie ik zie er wel naar uit om u te komen halen met ons jet voor de rest alles goed nicky staat al heel ver met zyn huis alle de groetjes en tot later gr claire

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey Marcel,
    Goed dat je achillespees terug ok is.. en die regen.. bah.. hier ook... 'k zal laicha eens vragen of ze een zonnedansje doet voor boven België en Frankrijk..
    Mirèse

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Na regen komt zonneschijn! 't kan alleen maar beter worden. Misschien snak je in Spanje nog naar wat regen! Hilda Jan

    BeantwoordenVerwijderen