Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

zaterdag 28 april 2012

Dag 45 St.Leonard de Noblat - Clos de Gigondas 33km (totaal 1153km)

Vertrek om 8u30,het stadje uit en dan direct een veldweg in heel steil,wel effe puffen. In mijn t'shirt verder gelopen het is hier 18 graden.Heel de voormiddag goed weer gehad .Hier en daar nog wat slijkwegen een mooie tocht. Deze middag aangekomen in Limoges,met een hele mooie en grote kathedraal.Daar heb ik mijn stempel gekregen,mijn bokes opgegeten en daarna in zachte regen verder. Koen zijn vrouw is vandaag met enkele vrienden op bezoek en zij blijven enkele dagen ,en zo last Koen ook een rustdag in. Jean-Claude heeft ergens anders gereserveerd.Dus nu ben ik weer een dag of 2 alleen op pad. Aankomst om half 5 in een huis voor pelgrims ,dat is een huis dat mensen openstellen voor pelgrims. Hier krijg ik seffens nog een warme maaltijd en morgenvroeg ontbijt. Clos de Gigondas is een deelgemeente van Isle juist voorbij Limoges. Vandaag een mooie tocht gehad en goed aangegeven.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Marcel.Blij te lezen dat het weer vandaag toch al een beetje beter was.Goe bezig,leuk om volgen(allee via de computer dan he :-)Groetjes
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Marcel
    Ik heb vandaag een Mailtje ontvangen van U.Maar ik denk dat het bestemd was voor Uw ouders.Ge doet dat heel goed,we leven allemaal mee met Uw pelgrimtocht.En hopen dat ge er zelf ook van geniet.De mannekes worden almaar groener.Er is wel nog veel te stappen.Maar het kort af.Osma

    BeantwoordenVerwijderen