Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

vrijdag 6 april 2012

Dag 23 : Epineuil - Tissey 12km

Vanmorgen vertrokken om 8h15 in de gite, vandaag een leuke wandeling gehad maar wel korter dan voorzien.Vermits alles bezet is door het paasweekend, en Sandra maar vloeken hihi , ben ik om half 1 door puur toeval aangekomen op mijn slaapplaats voor deze avond. Onderweg was ik een boer tegengekomen en ik vroeg daar spontaan aan of hij geen plaats wist voor mij en deze stelde me direct blij door te zeggen : slaap maar bij ons deze avond wij hebben nog plaats in de schuur. Ik ben deze middag een handje gaan helpen op hun land door mee patatjes te gaan planten, de wijnranken op te binden, dus mijn eten voor deze avond is ook al verdiend door hier gewoon te helpen ;-) Ik ben hier ontzettend goed onthaald en heb hier zelfs al een lekker glaasje Chablis meegedronken, misschien nog eentje straks... Morgen dan op pad naar Auxerre en dit zal een iets langere tocht worden.

5 opmerkingen:

  1. sorry voor het foutje moet Epineuil zijn en niet Epinieul ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marcel
    Dat is ook al eens een afwisseling.
    Ik hoop dat ge een gezellige avond heb gehad.
    Geniet er maar van.Osma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Marcel

    Aan de Chablis gezeten! Man,man,man. Maar ge hebt er blijkbaar voor moeten werken, of was dat bedoeld als ontspanning/afwisseling.
    Wij wensen je een zalige Pasen en een Vrolijke Paaswandeling in Frankrijk.
    Michiel en Annic

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk toch al die avonturen.. en bij de locals logeren is denk ik nog toffer dan in een gite, misschien ni elke nacht maar toch.... enjoy it !
    Mirèse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Marcel,
    nog geen paashazen tegengekomen? Je zal mooie herinneringen hebben aan je reis!
    Vrolijk pasen!

    BeantwoordenVerwijderen