Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

maandag 9 april 2012

Dag 26 Accolay - Vezelay 27,700km

Vannacht goed geslapen in het kleine caravannetje ,om 8uur vertrokken na een telefoontje van het thuisfront met de melding van de geboorte van LILLY dochtertje van Timmy en Stephanie en zus voor Yanaika.Een Paaskindje .Proficiat ook voor Claire haar 4de kleinkind. Vanmorgen een beetje gedruppel ,maar tegen dat we vertrokken alweer droog .Voor alle zekerheid toch maar mijn getten aangedaan en m'n poncho binnen handbereik gehouden. Gelukkig niet nodig gehad. Vandaag een goede etappe gehad samen met Loic ,dat klikt wel ondanks hij maar 27 jaar is en een kop groter.Hij is van Malmedy. Om Vezelay te bereiken een serieuze calvarieberg moeten opgaan ,daar was een montenbike wedstrijd en zelfs die mannen moesten van hun fietsen ,dus da wil al wel wat zeggen hè. VANDAAG VEZELAY EEN MAGISCHE GRENS?OP NAAR MIJN VOLGENDE BOEKJE Om 4 uur aangekomen stond Jan mij al op te wachten aan de kathedraal ,ook de moeite.Mijn stempeltje op het vvv kantoor gehaald en dan mee naar het buitenverblijf. Ik las morgen een rustdag in en ga met Jan en Hilda naar de markt (mijn inkopen doen) Loic blijft heeft in Vezelay een slaapplaats gevonden en neemt morgen ook een rustdag zo gaan we dan weer verder afspreken voor woensdag.Dan stapt Jan ook mee . Het thuisfront had vandaag familiefeest langs Juliette haar ma hare kant en daar volgt iedereen met veel enthousiasme mijn Blog. Hier heb ik juist als voorgerecht al een Sint-Jacobsschelp naar binnen gespeeld.Heel leuk onthaal.

4 opmerkingen:

  1. He Pasareke,

    We zijn net terug van ons weekendje met de groep naar Tellin,zoals gewoonlijk weeral goe geweest!
    Alee,voor mij iets minder,beetje ziekskes geweest....nu terug genezen.En hoe gaat het ginder in Frankrijk? Zo te lezen alles nog onder controle en ne maat gevonden!Dat zal het wandelen op zich toch ook wel iets aangenamer maken he? Nog goede moed en de groeten aan je medewandelaar.En tot volgende week roept Nicole hier nog.Ze is begot ook al aan 't aftellen!!
    Grtz

    Nicole,Honore

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag marcel
    Het feest was gisteren heel goed.We hebben U wel gemist, De familie die U volgen zijn wel verrast hoe goed dat Gij het doet.En nestje had ook veel indruk nagelaten.Geniet nog vandaag van Uw rust.En morgen met veel moed weer op stap.Osma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Marcel, tante Leonie heeft gelijk. Ge doet dat heel goed,
    en met zoveel bezoek en schoon compagnie
    gaat ge er zeker geraken.
    We volgen je op de voet en zijn benieuwd naar
    je verdere belevenissen.
    Het was leuk op het familiefeest.
    Er was wel minder volk dan de vorige
    keer maar de sfeer zat er dadelijk goed in.
    We hebben het over je gehad
    en je ook wel gemist…
    Groetjes, Maike en Guy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Marcel,

    Wat fijn dat wij je pelgrimstocht kunnen volgen op je blog. Je doet dat schittert en die rustdag vandaag zal je wel deugd doen, en het is prettig te horen dat je een maatje van Malmedy gevonden hebt. Ik zou zeggen volhouden en morgen met volle moed er opnieuw tegenaan. Van harte nog veel stapplezier toegewenst!
    Groetjes, Chris.

    BeantwoordenVerwijderen