Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

donderdag 21 juni 2012

Dag 99 Hospital - Finistere 29,6km (totaal 2533,3km)

Aangezien de poort van de camping waar Marcel, Juliette en Marieclaire hun overnachting hadden maar om 9uur open ging, konden ze Marcel pas omstreeks 9:30h afzetten in Hospital, de eindbestemming van gisteren. Dat was een zeer laat tijdstip voor hem om te vertrekken vergeleken met alle andere dagen van zijn avontuur.
's Avonds hebben ze daar een goeie regenvlaag gehad die voor de nodige afkoeling zorgde.
Toen ze naar Hospital reden, kwamen er aan een alberge pelgrims buiten. Marcel had deze mensen vrij snel ingehaald en is ze dan ook gepasseerd omdat hun tempo "te traag" was...
Het was een mooi parcours vandaag, maar toch heeft hij nog heuvels moeten overwinnen.
Een beetje voor Fisterra moest Marcel terug langs de baan gaan. Vanaf Fisterra tot Finistere was een wandelpad van ongeveer 3m breed aangelegd, langs de kuststrook.
In Finistere aangekomen stonden de dames Marcel op te wachten aan een alberge. Hier moest hij dan zijn stempel halen en een 2de diploma, want dit punt was het eindpunt van de camino.
Ook deze trip heeft Marcel weer heelhuids afgelegd alsof hij eventjes te voet naar de bakker ging om een brood te halen...
Aan de mobilehome, die op een camperparking geparkeerd stond, hebben ze een BBQke gedaan wat hen natuurlijk weer smaakte...

Nog eens bedankt aan alle bloggers om mijn via dit medium te volgen tijdens mijn avontuur.

Hopelijk kan ik een mooi bedrag overmaken aan de goede doelen met name
              Huize De Stijger
              Reumaliga Bornem

Groeten Marcel

4 opmerkingen:

  1. Marcel,
    je hebt dat ongelofelijk super gedaan..
    en met plezier heb ik elke dag je blog gevolgd (voor mijn part mochten de tekstjes zelfs nog wat langer zijn :-) ) 'k ben natuurlijk ook superbenieuwd naar de livestory en die moet je ons zeker maar eens vertellen.. het avontuur zit er op, maar 'k ben er zeker van dat het iets is waar je met de glimlach op kan terugkijken...
    we zijn trots op jou, en jij mag best trots zijn op je zelf.. een feilloos parcours als ik het zo lees.. geniet nog van de terugreis in de mobilhome (zal wel een aanpassing zijn, na de stilte tussen die 2 kwebbelende madammen :-)
    groetjes,
    Mirèse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marcel.
    Proficiat met jou aankomst. Zelf ben ik op 23 maart vanuit Mechelen vertrokken en ben op 5 juni, na 75 dagen in Santiago aangekomen. In Vezelay had ik twee rustdagen en zou je er moeten gezien hebben, je was er rond dezelfde tijd. Hopelijk zien we elkaar op de terugkomdag te Mechelen en kunnen we onze ervaringen eens delen.
    Geniet van je thuiskomst en hopelijk eens tot ziens.

    Patrick Moedts-Lint

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Marcel
    Ik wens Je nogmaals proficiat voor de super geslaagde onderneming.Ik heb juist de fotos gezien van Sven en U.Zoveel moois dat Je gezien hebt.dat zal een mooie herinering zijn voor heel Je leven.Geniet nog van Je vakantie,En tot Kijk.Osma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nogmaals proficiat Marcel.
    Ge hebt dat fantastisch gedaan. We zien elkaar vermoedelijk op het volgende kamp.
    Groeten, Benny en Liliane.

    BeantwoordenVerwijderen