Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

dinsdag 5 juni 2012

Dag 83 Reliegos - Leon 24,6km (totaal 2124km)

Rond half 6 ben ik in alle stilte naar het toilet gegaan, toen ik terug kwam was het een drukte van jewelste op de kamer, alle lichten brandden reeds en iedereen was zich aan het klaarmaken. Wij dus ook aan het inpakken gegaan en een broodje en een banaan naar binnen gespeeld zodat we om 6u05 paraat stonden. Deze etappe was bijna een ganse dag langs de straten, zo vroeg op de dag nog heel rustig maar tegen 9uur behoorlijk druk. Dit is de aanloopweg naar de stad Leon. Even voor we de stad inkwamen waren er verschillende bruggen waarlangs de pelgrims over de banen de stad in worden geloodsd. Alweer een andere stad, dus ook andere markeringen die ons leidde naar de kathedraal. Hier zijn grote restauratiewerken bezig, wat gedaan is is heel mooi. Ze was spijtig genoeg gesloten.
Om 11u45 kwamen we aan onze grote alberge en moesten we nog even aanschuiven om ons te laten registreren. Na ons gebruikelijke douche en wasje een toertje door de stad gedaan en gaan kijken hoe we morgen moeten starten. Heel de dag ideaal stapweer gehad met de zon die van de partij was. Hier splitsen onze wegen want Rafi probeert hier enkele dagen te blijven, tot zijn vriendin Sara er is, het was een toffe medestapper waar ik weeral heel wat van mijn engels heb opgefrist. Wie is mijn volgende medepelgrim? Hopelijk zien we elkaar toch nog ergens bij de aankomst!!!! Ik heb hemp alvast een 'Duvelke' beloofd!!!

1 opmerking:

  1. Hallo Marcel
    Hier in Wales heb ik, je al een aantal dagen moeten missen, maar nu hebben we op de camping terug WiFi. Ik zie dat je al flink gevorderd bent, dus nog 15 dagen te gaan tot 19 juni. Dit is de dag dat wijzelf ook thuiskomen en de dag dat Annic verjaart. Wat een toeval. We wensen je nog de nodige moed voor de eindspurt, maar ik heb vorig jaar nog iemand gehoord. Zo dicht bij de eindmeet laat je het doel niet meer los!
    Groetjes
    Michiel en Annic

    BeantwoordenVerwijderen