Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

woensdag 6 juni 2012

Dag 84 Leon - San Martin del Camino 25,56km (totaal 2149.5km)

Eerst en vooral een HAPPY BIRTHDAY VOOR ONS LUCCA die vandaag 7 jaar wordt, en 3 DIKKE ZOENEN!!!! Ook voor Claire die 55 lentes telt een dikke proficiat!!!!
Vanmorgen was er weer geen houden aan met een wedstrijd voor snurkers deze nacht, om 5u15 was iedereen al uit de veren. Het ontbijt was inbegrepen dus was het ook een beetje aanschuiven om te eten. Het was een grote en katholieke alberge waar mannen en vrouwen in aparte zalen kwamen te liggen, het waren 3 zalen met 40 bedden voor de heren en 3 x 40 bedden voor de dames. Na het ontbijt dus afscheid genomen van Rafi, die vandaag naar de dokter gaat, waarschijnlijk een scheenbeenvliesontsteking. We wachten het af.
Om half 7 dan op pad voor een rustige en vlakke etappe op 20m van de baan, ons pad is wel 3 a 4 meter breed, het is hier echt aangepast voor de pelgrims. Er zijn er dan ook heel wat onderweg, in een grote stad valt het echt op. Onderweg een fransman tegengekomen die ook met Koen Marechal gestapt heeft, mijn vroegere compagnon. Het is wel tof om te horen dat die ook nog in de running zit. Ideaal stapweer, alleen een beetje veel wind. Bij het doorgeven van mijn verslag had ik een hand tekort 1 voor mijne GSM, 1 voor mijne paraplu en dan gingen mijn blaadjes vliegen. Toch een helper gehad om alles weer bijeen te krijgen, waarvoor bedankt. Daar waar we een koffie-"tje" gingen drinken vroegen ze een kleintje of een grote, ik koos voor de laatste en kreeg een kom van een dikke halve liter voorgeschoteld. Morgen op naar Astorga.

2 opmerkingen:

  1. how is it without Rafi? he is ok the doctor said it is a problem with the muscells and not broken bones. he told him to rest and he is resting....have fun for the rest of your trip...sara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Sara.
      I’m Sven, Marcel’s oldest son. I’ve been reading your message about Rafi. I’m going to call my dad to tell him about the situation with Rafi, the resting. I hope Rafi can continue his trip to Compostela very soon. Wish him good luck please.
      Greats Sven

      Verwijderen