Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

zondag 10 juni 2012

Dag 88 Molinaseca - Cacabelos 23,4km (totaal 2245km)

Om 5u40 eruit, er was al iemand van 5 uur de deur uit. Ik kon gepakt en gezakt op stap om 6u30. Na enkele honderden meters terug even halt houden, want het begon te druppelen. Eerst de regenhoes over mijn rugzak getrokken en de paraplu geopend, gelukkig was het maar voor even. De bergen waren nog in dikke wolken gehuld. Na 8km in Ponferrada gestopt voor een tasje koffie en een broodje. Hier heb ik mij bij Antje uit Oostenrijk gevoegd. We zijn samen verder gegaan en de conversaties waren dit keer in het Duits, alweer een opfrissertje. Ik versta al veel anderstaligen!!!! Vandaag veel macadam onder de voeten gekregen en vrijwel heel de dag bewolkt maar verder zonder regen. Om 12 uur onze alberge bereikt, het zijn kleine kamertjes en de douche is ok, hier zijn ook Hening en nog een Deense vrouw aanwezig. Na de middag in het dorpje op zoek gegaan naar een restaurantje want in ons verblijf is niets te verkrijgen. De tocht van morgen is een 'platte tocht' met een hoogteverschil van 500 naar 800 meter, Vega de Valcarce. Het eindpunt komt nu snel dichterbij, nog 9 stapdagen. JOEHOE

1 opmerking:

  1. Dag Marcel
    Hoe korter bij de meet, hoe meer pelgrims ge tegen komt.Dat zal wel een goed gevoel geven.Proficiat dat Gij dat allemaal kunt.Grts.Osma

    BeantwoordenVerwijderen