Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

maandag 4 juni 2012

Dag 82 Calzada del Coto - Reliegos 26,3km (totaal 2099.5km)

Gisterenavond als eten een schotel met varkenslapjes, spek met een ei over en een groentenschotel en om af te sluiten een ijsje. Heel lekker. Een rustige nacht tot het om 2uur hevig beginnen regenen is, de venster stond nog open ter verluchting maar alles kwam ook naar binnen, zodat ik toch een uurtje met zwabber en dweil in de weer geweest ben. Een ochtend zoals altijd 5u45 eruit en 6u15 op stap. Vanmorgen zwaar overtrokken zodat het hoesje over de rugzak moest, maar het is droog gebleven en na enkele uurtjes terug volop zon en nu is het weer bakken en braden en bijna geen wind. In het enige dorp dat we tegenkwamen hebben we een broodje met stukjes biefsteak en tomaat gegeten en onze drinkbussen terug gevuld. Het was een vlakke etappe, maar de weg was bezaaid met grove kiezel, gevaarlijk!! Goed uitkijken dat we onze voeten niet omsloegen was de boodschap. Om 12u20 reeds aangekomen op onze bestemming, direct ingeschreven zodat we vlug een douchke en ons wasje konden doen. Een hele mooie en propere en verzorgde refuge met 6 bedden, waarvan nu 5 bezet. Precies een hotel. Ondertussen heb ik ook mijn definitieve planning opgemaakt, nog 15 dagen te stappen ik kom aan de eindmeet op 19 juni. Dus da's echt aftellen. Morgen alweer een grote stad Leon en dan laten we de Meseta achter ons.

3 opmerkingen:

  1. thanks for telling me what happened with Rafi too. I hope to meet you in Santiago de Compostela.try to persuade Rafi to go and see a doctor in Leon.have fun in the rest of your way. I can assure you that you are not going to find a better partner than you find-named RAFI

    BeantwoordenVerwijderen
  2. i meant there is no one that can be a better partner than rafi. (sorry for the mistakes i have made)have fun' kep writting and take care.sara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja Marcel da vliegt precies voorbij alsof het niks is voor u.
    Chapeau hoe jij er de moed en de lust inhoud.
    Ik vrees dat je wel wat afkick verschijnselen gaat hebben als je terug naar huis komt of nog een Dodentochtje meepikken misschien?.
    Geniet er nog van endrink ne goeie sangria op mijn kosten SCHOL schoonbroer.

    BeantwoordenVerwijderen