Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

donderdag 7 juni 2012

Dag 85 San martin del Camino - Astorga 24,36km (totaal 2174km)

Gisteravond als pelgrimsmenu eerst een groenteschotel dan soep gegeten, gevolgd door varkenslapjes met friet (van Spanje natuurlijk terug slappe, geef dan maar frietjes van bij ons zene) daarna een yoghurtje en de tas koffie met een likeurtje die van het huis kwamen. Mercikes daarvoor.
Om 6u30 stond er een stevig windje en zware bewolking, mijn hoesje over de rugzak en regenjasje aan, maar het is droog gebleven. Na 6km verlieten we de weg en trokken we verder via velden de bossen in. In Villares de Orbigo, ook een rivier, hebben we een rustpauze genomen. De regenjas weggestoken want de zon was alweer van de partij. Nu heb ik met een Italiaan 'Venancio' gelopen, hij sprak ook een beetje frans en is gestart in Burgos. Vandaag waren er enkele stevige klimmetjes bij. De bergen beginnen ook weeral in zicht te komen net als de stad Astorga. Deze heeft ook weeral een immense kathedraal maar ze was ook weer dicht. Ik zit hier voor de alberge op een pleintje met standbeelden van leeuwen en fonteintje, lekker in het zonnetje. Ook staat hier een standbeeld van onze vriend Sint Jacob. Na de inschrijving in de alberge, heel vriendelijke mensen, werden we persoonlijk naar ons bed geleid, waarna onze dagelijkse routine volgde. Vanmiddag heb ik nog eens zelf gekookt, spaghetty bolognaise.

3 opmerkingen:

  1. Dag Marcel,
    Nog enkele dagen en het zit er op. Hoedje af voor die prestatie(letterlijk dan).
    Het is ginder dan blijkbaar ook regenachtig zoals hier in ons regenlandje.
    Alvast nog veel wandel(stap)genot en tot weldra.
    groetjes
    Veerle en Luc

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag marcel
    Het is hier precies herfst koud en nat.Nu kunt ge echt af tellen.Hoeveel kilo meters is het nog ongeveer? En geniet er maar van, dat avontuur vergeet Ge nooit meer.osma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Marcel,

    Boeiend om te volgen je blog! 't Is niet lang meer. Ik wens je nog veel stapgenot! het weer is hier ook niet alles zon regen. afwisseling genoeg! maar voor veel zit er het verlof aan te komen, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen