Te voet naar Santiago De Compostela

Hallo,

Ik ben Marcel Leysen.
Op donderdag 15 maart 2012 ga ik een grote uitdaging aan.
Ik zal dan namelijk van start gaan met een voettocht naar Santiago De Compostela.

Ik vertrek vanuit Branst (provincie Antwerpen, België) en zal ongeveer 2300km wandelen om Santiago De Compostela te bereiken.
De betrachting is om deze tocht in een tijdspanne van 100 dagen uit te voeren.

Ik ga hierbij het aangename aan het nuttige koppelen en zal deze tocht doen ten voordele van enkele goede doelen.

Deze doelen zijn:
* Huize De Steiger: bezigheidshuis voor mensen met beperkingen

* Reumaliga: zelfhulpgroep

Als je me hiervoor financieel wenst te sponsoren, dan vind je de nodige gegevens verder op deze blog. Alvast bedankt hiervoor.

Hopelijk breng ik dit project tot een goed einde en kan ik een mooi bedrag over maken aan de goede doelen.

Het verloop van de tocht kunnen jullie volgen op deze blog en zal bijna dagelijks aangevuld worden.
Wie weet zal bij jullie de microbe ook beginnen te kriebelen.

Groetjes Marcel

woensdag 21 maart 2012

Dag 7 Cul -de Sarts -Remilly des Pothees 29,7 km

Vannacht goed geslapen, wel vroeg wakker. Vertrokken bij -2 frisjes om 6u55. Na een half uurtje stappen was ik al in FRANKRIJK wat ik de volgende 59 dagen zal doorkruisen. Rond 8u30 aangekomen in Rocroi waar ik wat heb rondgekeken en dan bij de paster mijn stempel heb gehaald, zo kon ik weer op pad. Onderweg heb ik bij een riviertje mijn picknick naar binnen gespeeld in mijn t'shirt. De weergoden zijn mij goed gezind, echt genieten, ik heb al een mooi kleurtje.
In Remilly om 15 uur aangekomen was ik wel teleurgesteld, de gite waar ik dacht te overnachten was gesloten,  dus moets ik op zoek en in het gemeentehuis, waar ook een kinderopvang gevestigd is , heb ik een slaapplaats gekregen, wel zonder douche, dus heb ik mij moeten wassen aan de pombak en daar ook mijn wasje gedaan. Zo zie je maar in België waren alle bedjes geregeld door het thuisfront, mijn pit. Nu ben ik op mijn eigen aangewezen om onderdak te zoeken. Via schoondochter Sandra is mijn slaapplaats voor morgen al gereserveerd MET ontbijt. Bedankt hiervoor.
Zo dit was het voor vandaag, je ziet morgen alweer het vervolg. Groetjes en dank aan allen die mijn Blog bekijken en er ook een reactie op plaatsen,dat doet deugd

3 opmerkingen:

  1. dag Marcel,
    toch niet in een kinderbedje geslapen ?
    Zondag ferm verloren, zo zie je maar dat ze zonder jou niet kunnen winnen !
    Geniet nog onderweg en tot later,
    groetjes frans en josé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gunter en Sabine21 maart 2012 om 23:32

    Jow Marcel,
    ik kon er wel ni bijzijn bij je vertrek, maar volg je wel dagelijks zenne !
    Ik twijfel er ni aan dat je je tocht goed zal doen. Mocht je moeilijk aan een slaapplats geraken, laat dan je charmes werken hé makker. Zo ne knapperd laten ze toch wel overal binnen zeker :-)
    Geniet van elke dag, hou er de moed goed in, en tot één dezer.
    Gunter en Sabine, Julie en Thibeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes peterke, ik volg je op de voet. ben ook bezig met te kijken wat we financieel mee voor je kunnen inzamelen. tot snel!! wie weet kom ik je in spanje tegen daar ik er naartoe ga.

    BeantwoordenVerwijderen